Skip to main content

Lazy Saturday Sewing.....

Lazy Saturday Sewing...


  It's been such a relaxing day thus far, so I can't complain... I haven't sewn anything in two weeks y'all, but that's not to say that I haven't had the inspiration. I think sometimes for me, I get inspired by so many things that I actually get sewers block. Yeah, sewers block is a real condition y'all lol...


Love this leather baseball tee, but have y'all seen Adrienne's AMAZING!
 I think the biggest thing on my mind right now is LEATHER, I mean it is so heavy in the streets right now.. You don't have to go very far for inspiration for it either... It is everywhere, and I am lovin' it!  I've been hoarding 2 yards of faux leather, just waiting for the right project. I did cut out a peplum today, V8936; so hopefully I can review that soon.. I will get to that baseball tee, because I am jonesing for one of those tops.... Well, ladies I just wanted to share what I was working on this weekend.. You ladies have a wonderful weekend, as always: Be blessed and nothin' less and continue to stay fearlessly fierce..



Comments

  1. I hope your sewing weekend is productive! That peplum by Vogue looks awesome!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Vanessa, I sure hope to have a productive sewing weekend!

      Delete
  2. I'm the same way with too much inspiration (although I do love it) it paralyzes me because I can't make up my mind. What pattern do you plan on using for the baseball tee?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faye, I know right! It's way too much inspiration lol! I want to make the baseball tee in the new New Look pattern 6230..

      Delete
  3. I heard ya. I have so much on my plate sewing wise. UGH. The last few weeks have been no sew weeks, just taking it easy. Happy Thanksgiving btw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Trice, Happy Thankksgiving to you too!

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

It's a ruffle kinda of season :Vogue 9243

Guys have you ever started a project, and were quite excited to make the garment, but halfway through finishing, you suddenly lose interest? Well, that was my story. I have never been so ready to call a garment done in my life,lol.


This pattern is seriously not hard at all, technique wise, that is. I mean, once you get over having to hem those four flounces if you do the view that I made, which is view F. However,  I'm just kinda of meh about this project. I  think because I loved McCall's 7542 so much, and was hoping the same for this top too, but nope!



 The neckline on this one is enormously large! I didn't catch this when I tissue fitted the pattern, but I have been more diligent in exercising and eating better, so I don't know; maybe I lost a few pounds, which could have caused the neckline to be large. However, if you look closely at the model on the cover, it looks to be a little large on the model's neckline as well, so something to note.



 Let's get …

I'm just here for the sleeves: M7542

It's no secret, that these sleeves are in everywhere now days! I'm mean, I'm just here for the sleeves myself,lol.

 I loved this pattern at first glance, and I even loved all of the other views that were accompanied within the pattern. I don't think that has every happened for me, now that I  think about it.


 Now looking over the instructions prior to starting this project, I was fairly confident that everything was going to be a breeze, and they were for the most part( however comma) (yes I had to write it out because I would totally say this in real life, lol!)

However, those darn sleeves gave me a run for my money, well not the sleeve itself, but the hem!




 I'm no rookie when it comes to hemming curved hems, or so I thought, because every method I tried was basically like, nope, try again, LOL! 
 After what seemed like an eternity and having to re-cut out an entirely different flounce, I was able to get a decent hem on the flounce of the sleeve. I just used Mc…

Not singing the blues, but lovin' this chambray blue dress: Simplicity 1059 Review

Happy New Year y'all! It's a new year, full of new possibilities. In looking back on 2016,I must say that I really had a great year, introspectively speaking.

 In 2016, I really embraced all of who I am; learned more about myself and being okay with that! I say being being okay with that, simply because, we tend to allow ourselves to be boxed in, or we allow others to box us into their mold of who we should be according to their perception of us.





2016 taught me, that it's quite okay if you don't fit in a box, that truly being "Fearlessly Fierce"  ,  means to walk in "YOUR PURPOSE"! 
 For instance, I/you, may never be a seamstress that plays by the rules, making a muslin until you get the perfected fit or have the most couture finishes. 
 That's okay too! 2017, I plan to walk even more fearless in my purpose, in whatever capacity that it may be  for me..


 I am wishing each and everyone of you a wonderful and prosperous New Year. I hope that this …