Skip to main content

A little this and little of that!

I am really feeling my mojo right now, like it's seriously in overdrive! Last night I went to Jo-Ann's to pick up a few new patterns that happen to be on sale, yay! I picked up:

M6606 I just had to have this pattern, seen a similar top at
NY and company

M6653


M6658 kinda got this one on accident, but nonetheless I
shall make it work!


M6613  Kinda told my husband that I would make him
a shirt...This is a unisex pattern..


I really went to the fabric store for this pattern, but you know
how that goes...I simply love this jacket, I love the
cut of it, it's so trendy...New Look 6013


 
 I'm just about finished with M6611, only have the hand- stitching left to do, ugh, how I loathe hand stitching lol.. Now, I need to narrow down my skirt choices for Faye's carnival of skirts sew- along and pick fabric for said skirt. Now if every thing could this simple, right?..I would post my choices, but I just haven't  gotten that far.. I plan by the weekend to have the fabric picked out for my skirt and of course a pattern, we shall see! Well ladies, I hope you are having a wonderful day, it's hump day, yay! As always, Be blessed and nothin' less and continue to stay fearlessly fierce!


Comments

  1. Hi. Love your blog. I sewed up M6658, the short sleeve crew neck, and it is really nice. It seemed it did run a little small so just wanted you to know. I used a 2-way stretch jersey, black and white stripe, as the top part of a maxi dress. You will like it, just adjust a little for the size. You sew amazing for a 4-year seamstress. Our style is so much alike so I will be keeping an eye on your girlie! Keep up the fantastic work. Your white sister, Donna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks so much for stopping by Donna!

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

It's a ruffle kinda of season :Vogue 9243

Guys have you ever started a project, and were quite excited to make the garment, but halfway through finishing, you suddenly lose interest? Well, that was my story. I have never been so ready to call a garment done in my life,lol.


This pattern is seriously not hard at all, technique wise, that is. I mean, once you get over having to hem those four flounces if you do the view that I made, which is view F. However,  I'm just kinda of meh about this project. I  think because I loved McCall's 7542 so much, and was hoping the same for this top too, but nope!



 The neckline on this one is enormously large! I didn't catch this when I tissue fitted the pattern, but I have been more diligent in exercising and eating better, so I don't know; maybe I lost a few pounds, which could have caused the neckline to be large. However, if you look closely at the model on the cover, it looks to be a little large on the model's neckline as well, so something to note.



 Let's get …

I'm just here for the sleeves: M7542

It's no secret, that these sleeves are in everywhere now days! I'm mean, I'm just here for the sleeves myself,lol.

 I loved this pattern at first glance, and I even loved all of the other views that were accompanied within the pattern. I don't think that has every happened for me, now that I  think about it.


 Now looking over the instructions prior to starting this project, I was fairly confident that everything was going to be a breeze, and they were for the most part( however comma) (yes I had to write it out because I would totally say this in real life, lol!)

However, those darn sleeves gave me a run for my money, well not the sleeve itself, but the hem!




 I'm no rookie when it comes to hemming curved hems, or so I thought, because every method I tried was basically like, nope, try again, LOL! 
 After what seemed like an eternity and having to re-cut out an entirely different flounce, I was able to get a decent hem on the flounce of the sleeve. I just used Mc…

The three pattern dress that took a month to finish:Simplicity 8383

Guys so my sewing mojo has been pretty much non- existent-hence the reason it has taken me over a month to finish the hem of this simple dress,lol..  This dress is Simplicity 8383 and I was so gun-ho  in making this dress, that I went out and purchased the pattern and paid full price, as I couldn't bare to wait the shipping out, then only to take a month to hem said dress that I just had to have :)..

This pattern is very easy. If you have any sewing experience, the instructions would not be of importance to you. The view that I made, view C, has only four pattern pieces:front, back, neck band, and the arm hole binding pattern pieces for the arm holes. I made the 16 and added four inches to the dress and I was still only able to do a tiny hem, so be mindful if you're only the taller end like myself. For the fabric, I used a rayon blend knit fabric that I purchased from a local vendor here in Hawaii some time ago, and I really adore the drape and movement of this fabric.



I al…