Skip to main content

McCall's 6070 again!

Hey lovely Divas! I am going to keep this post simple and sweet. I first reviewed this pattern sometime last year. I no longer have the first dress, because it was terrible and terribly made, but we all have to start somewhere. I have to thank you all for encouraging me then, to keep sewing.. Because looking at the midriff from last year, and Baaaaaby, it was all kinds of wrong.. But you Divas encouraged me nonetheless, so to that, I say thank you!

 My review from last year still holds true, this pattern is really, really easy.. I made a straight 14, and I absolutely loved the elastic in the sleeves, to give that gathered look. I also loved the back, and that it wasn't too low, that I could still wear a regular bra with this dress. I only made one alteration if that's what you want to call it, and that was not to add the elastic in the waist area. As I didn't find it necessary... This is my last summer dress for the season, and I know I said that for V1179 but I really wanted a new dress for friendship festival today on base...And that's just where we say thank you to our host country....


 I tried to get the boys to put up their
 peace signs as the Japanese do when posing for pics,
but um, no such luck with my two lol!

So, here are a few pictures from today at friendship festival on base! The dress wore very well, and I was comfortable all day, so I probably will make this next summer. As this only took about a day or two to make.
The American food vendors, giving our host country a taste
of our American cuisine..
               Divas, as always be blessed and nothin' less and continue to be fearlessly fierce!




Comments

  1. The dress looks great on you. Aww look at your two prince.

    ReplyDelete
  2. Pretty dress!! I love that you made it for an event, that means you are a true seamstress!!

    ReplyDelete
  3. Very nice Candice. I really like it.

    ReplyDelete
  4. Pretty dress! You have some handsome boys.

    ReplyDelete
  5. Very nice dress. Looks very comfortable.

    ReplyDelete
  6. I LOVE this dress! You picked the perfect fabric for it. You look phenomenal:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

It's a ruffle kinda of season :Vogue 9243

Guys have you ever started a project, and were quite excited to make the garment, but halfway through finishing, you suddenly lose interest? Well, that was my story. I have never been so ready to call a garment done in my life,lol.


This pattern is seriously not hard at all, technique wise, that is. I mean, once you get over having to hem those four flounces if you do the view that I made, which is view F. However,  I'm just kinda of meh about this project. I  think because I loved McCall's 7542 so much, and was hoping the same for this top too, but nope!



 The neckline on this one is enormously large! I didn't catch this when I tissue fitted the pattern, but I have been more diligent in exercising and eating better, so I don't know; maybe I lost a few pounds, which could have caused the neckline to be large. However, if you look closely at the model on the cover, it looks to be a little large on the model's neckline as well, so something to note.



 Let's get …

I'm just here for the sleeves: M7542

It's no secret, that these sleeves are in everywhere now days! I'm mean, I'm just here for the sleeves myself,lol.

 I loved this pattern at first glance, and I even loved all of the other views that were accompanied within the pattern. I don't think that has every happened for me, now that I  think about it.


 Now looking over the instructions prior to starting this project, I was fairly confident that everything was going to be a breeze, and they were for the most part( however comma) (yes I had to write it out because I would totally say this in real life, lol!)

However, those darn sleeves gave me a run for my money, well not the sleeve itself, but the hem!




 I'm no rookie when it comes to hemming curved hems, or so I thought, because every method I tried was basically like, nope, try again, LOL! 
 After what seemed like an eternity and having to re-cut out an entirely different flounce, I was able to get a decent hem on the flounce of the sleeve. I just used Mc…

Not singing the blues, but lovin' this chambray blue dress: Simplicity 1059 Review

Happy New Year y'all! It's a new year, full of new possibilities. In looking back on 2016,I must say that I really had a great year, introspectively speaking.

 In 2016, I really embraced all of who I am; learned more about myself and being okay with that! I say being being okay with that, simply because, we tend to allow ourselves to be boxed in, or we allow others to box us into their mold of who we should be according to their perception of us.





2016 taught me, that it's quite okay if you don't fit in a box, that truly being "Fearlessly Fierce"  ,  means to walk in "YOUR PURPOSE"! 
 For instance, I/you, may never be a seamstress that plays by the rules, making a muslin until you get the perfected fit or have the most couture finishes. 
 That's okay too! 2017, I plan to walk even more fearless in my purpose, in whatever capacity that it may be  for me..


 I am wishing each and everyone of you a wonderful and prosperous New Year. I hope that this …