Skip to main content

I am back Divas!!!! and Happy New Year!!!!!

   I am back Divas, it's been a good month or so since my last post... Umm, yeah, about that lol... I know that the last time we chatted, I was to show my Thanksgiving dress...I really had every intention on showing the dress, it was Vogue 1027 and it was nice... I worked out the little kinks within the pattern, the kinks were totally due to user error ha ha!!! Okay, so I had worked on the dress up until dinner, Thanksgiving evening, in between cooking and managing two wonderful little boys :)....So, yeah, all this is sounding like a 911, or sewing emergency...Well, we didn't have any 911 emergency ; however, I did have a sewing emergency that drained all of my sewing mojo.... I just never thought that would happen to me... Well, it did! And in fact, after I completed the wonderful dress and needed to hem the dress. I then butchered the hem twice, not once but twice, so I was all but through you hear! So through that I couldn't even look at anything sewing related until I gathered my thoughts lol.....

 And now that I feel like I have whined and moped enough about my disaster, I actually feel refreshed..And with going forward I have set more realistic goals or plans for sewing..First, this is a hobby and there is no need for me to push my self beyond that...I was acting like I worked  in a sweatshop, like serious, it was too much pressure I placed on myself....  So, I do plan to set sewing goals or aspirations if you will for 2011 but I taking it all with a grain a salt Divas!!!!  I actually did work on so pj's for my two boys so I will post pictures once I complete the other pair for my baby boy! As always Divas be blessed and nothin' less!

Comments

  1. Happy new year and looking forward to the pjs.

    ReplyDelete
  2. Welcome back and Happy New Year5 to you too Diva! I've had a knit hem from hades a time or too myself.

    ReplyDelete
  3. Glad you are back and feeling refreshed!

    ReplyDelete
  4. Thanks ladies, it feels great to be back!!!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

It's a ruffle kinda of season :Vogue 9243

Guys have you ever started a project, and were quite excited to make the garment, but halfway through finishing, you suddenly lose interest? Well, that was my story. I have never been so ready to call a garment done in my life,lol.


This pattern is seriously not hard at all, technique wise, that is. I mean, once you get over having to hem those four flounces if you do the view that I made, which is view F. However,  I'm just kinda of meh about this project. I  think because I loved McCall's 7542 so much, and was hoping the same for this top too, but nope!



 The neckline on this one is enormously large! I didn't catch this when I tissue fitted the pattern, but I have been more diligent in exercising and eating better, so I don't know; maybe I lost a few pounds, which could have caused the neckline to be large. However, if you look closely at the model on the cover, it looks to be a little large on the model's neckline as well, so something to note.



 Let's get …

I'm just here for the sleeves: M7542

It's no secret, that these sleeves are in everywhere now days! I'm mean, I'm just here for the sleeves myself,lol.

 I loved this pattern at first glance, and I even loved all of the other views that were accompanied within the pattern. I don't think that has every happened for me, now that I  think about it.


 Now looking over the instructions prior to starting this project, I was fairly confident that everything was going to be a breeze, and they were for the most part( however comma) (yes I had to write it out because I would totally say this in real life, lol!)

However, those darn sleeves gave me a run for my money, well not the sleeve itself, but the hem!




 I'm no rookie when it comes to hemming curved hems, or so I thought, because every method I tried was basically like, nope, try again, LOL! 
 After what seemed like an eternity and having to re-cut out an entirely different flounce, I was able to get a decent hem on the flounce of the sleeve. I just used Mc…

Not singing the blues, but lovin' this chambray blue dress: Simplicity 1059 Review

Happy New Year y'all! It's a new year, full of new possibilities. In looking back on 2016,I must say that I really had a great year, introspectively speaking.

 In 2016, I really embraced all of who I am; learned more about myself and being okay with that! I say being being okay with that, simply because, we tend to allow ourselves to be boxed in, or we allow others to box us into their mold of who we should be according to their perception of us.





2016 taught me, that it's quite okay if you don't fit in a box, that truly being "Fearlessly Fierce"  ,  means to walk in "YOUR PURPOSE"! 
 For instance, I/you, may never be a seamstress that plays by the rules, making a muslin until you get the perfected fit or have the most couture finishes. 
 That's okay too! 2017, I plan to walk even more fearless in my purpose, in whatever capacity that it may be  for me..


 I am wishing each and everyone of you a wonderful and prosperous New Year. I hope that this …